Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb je als je je propedeuse haalt en een andere opleiding gaat doen nog steeds studiefinanciering?

Ik weet dat dit de laatste laag studenten is die nog studiefinanciering krijgt. Maar als ik mijn propedeuse haal (zit in het eerste jaar op het HBO) en ik ga een andere opleiding doen, krijg ik dan nog steeds studiefinanciering? Of geldt het dan niet meer?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je houdt nog recht op studiefinanciering voor de cursusduur van de bachelor die je volgt. Als je per 1 september 2015 of ervoor wisselt van bachelorstudie is er eveneens nog recht op (de oude) studiefinanciering, omdat je al bachelor bent. Vanaf 1 september 2015 verdwijnt de basisbeurs voor NIEUWE bachelor- en nieuwe masterstudenten. Zie ook het antwoord op vraag 2 in de link (datum 21 september 2014 - bron 2)

Je valt onder het leenstelsel als je langer doet over je bachelorstudie. Doe je een universitaire bachelorstudie dan is dit het geval vanaf de 37e maand. Bij een hbo-bachelor is dit vanaf de 49e maand.
(Lees meer...)
fisbel
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding