hoe bouw ik studievaardigheden op?

ik wil volgend jaar gaan studeren, qua intellect zit dat wel goed maar ik ben 10 jaar geleden gestopt met school, mijn studievaardigheden zijn daardoor minimaal, ik besef mij heel goed dat ik met mijn intellect een heel eind kom, maar zonder studievaardigheden gaat het gewoon niet lukken.
hoe kan ik het beste studievaardigheden opbouwen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Studievaardigheden zijn o.a. het maken van aantekeningen en samenvattingen en het plannen van je studieactiviteiten. Dit is vooral een kwestie van doen: het beste bouw je deze studievaardigheden op door je volledige inzet te tonen. En dit wordt weer eenvoudiger door de opleiding te kiezen die je leuk lijkt. Klinkt als een enorme open deur, maar ongetwijfeld zal je, bij welke studie dan ook, tegen vakken oplopen die je niet of veel minder interessant vindt, maar die je ook zult moeten halen. Maar zo te lezen heb je die keuze al gemaakt. Het hangt wel van het soort opleiding af hoe je dit het beste kunt vormgeven (voltijds, deeltijds, of via LOI of dergelijke instantie). Bij vol- of deeltijds heb je een stok achter de deur staan, nl. de wekelijkse bijeenkomsten waarbij je je moet voorbereiden. Ik raad je zeer aan om daar ook naartoe te gaan en inderdaad wekelijks de stof goed voor te bereiden. Bij LOI o.i.d. zal je jezelf moeten motiveren, en nog beter moeten plannen, omdat je die stof geheel zelfstandig tot je zult moeten nemen. Maar als je aangeeft dat het met je intellect al een eind komt, dan zal je die studievaardigheden in de loop van je opleiding wel opdoen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100