Is er een mbo4 opleiding die te maken heeft met politie?

Eentje bij een ROC aangezien politie vanaf 18 jaar is. Er is een opleiding handhaving toezicht en veiligheid alleen is deze MBO 3 en dat vind ik zonde als je MBO4 kan met je diploma.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee er is geen niveau 4 op dat gebied.
Allemaal niveau 3.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dan kan je Allround Politiemedewerker worden. Die opleiding bereidt jou voor op het uitvoeren van de functie Hoofdagent.
Als allround politiemedewerker beheers je - de naam zegt het al - vrijwel alle aspecten van het politiewerk; je bent zowel een doener als een denker. Naast het praktische politiewerk - denk aan surveilleren, optreden en afgaan op meldingen - schat je risico’s en problemen in, zie je samenhang tussen verschillende problemen, maak je plannen, bedenk je praktische oplossingen voor de langere termijn en voer je deze vervolgens ook uit.

De mbo-opleiding Allround politiemedewerker duurt in principe vier jaar, maar dit is afhankelijk van het korps waar je solliciteert. Bij het korps Amsterdam-Amstelland ben je na vier jaar hoofdagent, terwijl je bij het korps Midden en West-Brabant al na drie jaar het diploma op zak hebt. De opleiding start vier maal per jaar op verschillende locaties in het land. Heb je al een diploma van een mbo-, hbo- of wo-opleiding op zak, dan kun je de opleiding veelal verkort volgen.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, maar ik vroeg om een ROC. Dat is bij de politie zelf