Op welke manier kan ik beginnen met scheikunde?

Ik heb er nog niet veel verstand van. ik heb het voor t laatst gehad op de vmbo-t. Kent iemand goede boeken om mee te beginnen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je er nog niet veel verstand van hebt zou ik voorstellen om het boek "scheikunde voor Dummies" te kopen. Alle begininformatie die je nodig hebt staat daar in. Ikzelf heb het boek niet maar op de voorkant van het boek staat al genoeg informatie om te weten dat het zeker handig kan zijn voor iemand die er nog niet veel verstand van heeft. Er zijn 2 edities. Als je echt veel wil bijleren koop je best editie 2.
Editie 1 is wat primitief en ben je al snel klaar mee.
Ik wens je veel lees- en leerplezier!

Editie 1: http://www.bol.com/nl/p/de-kleine-scheikunde-voor-dummies/1001004008563959/
Editie 2: http://www.bol.com/nl/p/scheikunde-voor-dummies/9200000002403835/?Referrer=ADVNLBGE0020089200000002403835-9

Toegevoegd na 2 minuten:
Het zijn 1 van de vele boeken, er bestaan misschien nog betere.
Maar dit zijn de boeken die ik ken. Als ik jou was zou ik ook nog eens luisteren naar de mening van anderen :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Ik heb scheikunde voor dummies in de papierbak laten verdwijnen omdet ik het een bijzonder slecht boek vond.
Lang niet alle "... voor dummies" zijn goed. Wiskunde was ook brandhout.