Hoe kom ik een dag hersendodend werk door?

Ik begin donderdag bij mijn nieuwe baantje als productiemedewerker. Het is fulltime van half 7 ‘s ochtends tot 3 uur ‘s middags. Ik doe het een paar weken en puur omdat dit de enige optie is en goed verdiend. En ik heb écht het geld nodig voor mijn vakantie, dus geen baantje was ook geen optie. Nou is het zo dat ik er ontzettend tegen op kijk. Omdat het super saai en eentonig werk is, en ik weet dat de minuten gaan voelen als uren. Nou is mijn vraag of iemand misschien tips heeft hoe ik de dag sneller voorbij kan laten gaan. En ik er dus minder tegenop ga zien.

10 maanden geleden
3.6K
jc54
10 maanden geleden
Als productiemedewerker moet je je gedachten er goed bij houden en attent zijn, ander kan het hele productieproces vertraging oplopen.
tinus1969
10 maanden geleden
Wat voor productie? Lopende band?
Ritsuka
10 maanden geleden
Mag er radio aan?
Mautje123
10 maanden geleden
Het gaat om de productie van matrassen, delen matrassen aan elkaar lijmen e.d. dus.
Mautje123
10 maanden geleden
Muziek, oortjes en telefoons zijn niet toegestaan op de werkvloer helaas
SentWierda
10 maanden geleden
@Mautje123. Dat muziek, oortjes en telefoons niet zijn toegestaan, is omdat het geen hersendodend werk is. Je moet je aandacht er voortdurend bij hebben. Daarom krijg je er goed voor betaald.

Antwoorden (2)

Als je uitgangspunt is dat het een straf voor jezelf is om dit werk te gaan doen, dan wordt het ook heel zwaar. In dat geval kan je er beter niet aan beginnnen.

Maar er zijn andere manieren om hier naar te kijken.
- Elk werk heeft zijn leuke kanten, probeer die te ontdekken.
- Kijk of je iets kunt leren (al is het maar de omgang met collega's).
- In elke werkomgeving heb je te maken met collega's. Zorg dat je met die collega's vrolijk omgaat.
- Maak er een wedstrijd tegen jezelf van door (ook van de simpelste dingen) steeds beter te worden.
- Glimlachen, dan krijg je ook een vrolijke blik terug.
10 maanden geleden
Muziek is vaak een goed hulpmiddel. Maar dat is niet altijd veilig/toegestaan. Goed contact met collega's kan helpen. Als dat niet kan, of niet helpt: ga in je hoofd een boek schrijven. Verzin een spannend verhaal met een goed plot en laat je hoofdpersonen er een rol in spelen. Maak het ze moeilijk en zie hoe ze hun problemen op gaan lossen.

Maar vooral zorg dat je een goede nachtrust krijgt. Fit en uitgeslapen zijn betekend dat je een buffer hebt waar je uit kunt putten.