wat is de beste manier om mijn VWO-diploma te halen?

Hallo,

Ik zit op het MBO en doe verpleegkunde. Nou zou ik in mijn vrije tijd toch heel graag de leerstof op het niveau van VWO willen doornemen en mijn diploma halen. Denken jullie dat dit haalbaar is en weten jullie op welke manier ik dat het beste kan doen? Doorzettingsvermogen heb ik zeker alleen hoe ik dit moet aanpakken...

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien zoiets?
http://www.loi.nl/voortgezet_onderwijs/vwo/vwo_losse_certificaten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat heb je voor het MBO gedaan en wat voor een cijfers had je toen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor het Mbo op de vmbo-t. Ik ben geslaagd met zevens en achten. Alleen was wiskunde een 6 omdat ik er nooit wat voor deed. Ik heb in de derde wel scheikunde laten vallen omdat ik andere vakken leuker vond. Is het mogelijk om via de bieb nog wat kennis op te doen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Pak een boek; begin. Vragen kun je via het internet stellen. Heb je bij een bepaald vak begeleiding nodig, kun je bij een avondschool terecht. Die hebben ook cursussen overdag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad, haal eerste je havo diploma, daar moet je al 1 vak meer voor doen. Voor VWO moet je dan nog een vak meer doen, dus 2 vakken meer dan op vmbot.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hartstikke bedankt voor jullie hulp!

Antwoorden (1)

Je hebt een aantal opties:
-cursussen via boswell-achtige instituten
-thuisstudie
-vavo (volwasseneducatie)
-zelfstudie

Al deze manieren maken het mogelijk om je voor te bereiden op het staatsexamen vwo. Je kan cursussen doen en dan certifcaten van t staatsexamen, als je er genoeg haalt heb je eigenlijk een soort vwo diploma. Cursussen lijken me de beste optie in jouw geval, aangezien je van het vmbo of mbo komt is een thuisstudie misschien niet ideaal. Je hebt wellicht behoefte aan begeleiding en uitleg. De vavo biedt het ook aan, maar lijkt op een gewone avondschool en daardoor duurt t dus wel voor je het afrond en bij mij weten ook vrij prijzig. Mocht je geen begeleiding nodig hebben dan blijft zelfstudie over. Dat zou ik niet direct aanraden want van het (v)mbo heb je een achterstand die niet makkelijk in te halen is.