Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben boos op een leraar. Wat moet ik zeggen?

We moesten een SO inhalen van een vak. En om half 1 was ik vrij. Ik moest 4 uur wachten totdat ik de SO mocht inhalen. De leraar had netjes gezegd welke lokaal en welke tijd maar hij kwam niet opdagen. Hij had al zo vaak een datum geprikt en steeds ging het niet door. Vandaag was de laatste dag om te inhalen.. Morgen heb ik de leraar weer. Hij was wel op school. Ik ben nog is een uur in de hele school en alle leraren rond gaan vragen om te zeggen waar hij is. Steeds was het doorverwijzen en die lokaal de lokaal, maar hij was er niet. Maar echt zeker wel op school.
Wat kan ik het beste zeggen? Ik ben best wel boos, want altijd zegt hij: op tijd komen! In die lokaal!
Ik wil nog wel beleefd blijven maar ook wel van: Jaa, waarom doe je dat nou, dit kan toch niet?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat je in ieder geval moet doen beleefd blijven, hoe moeilijk dat ook is. Verder kun je gewoon zeggen wat je wilt zeggen, wederom op een nette manier. Blijf 'meneer' en 'u' zeggen, hoe boos je ook bent. Je boosheid begrijp ik, zeker omdat je zegt dat het niet de eerste afspraak was die je met deze leraar hebt.

Ik zou zeggen: ga morgen gewoon aan het begin van de les (of dag) naar hem toe en leg hem uit dat je gisteren 4 uur hebt gewacht om de SO in te mogen halen en dat je vervolgens door de hele school naar hem bent gaan zoeken. Misschien is hij het gewoon vergeten en mag je morgen in de les alsnog het SO inhalen (als hij dit niet voorstelt kun jij dat natuurlijk wel doen hè! Initiatief tonen wordt over het algemeen zeer gewaardeerd).