Welke universitaire opleidingen zijn mogelijk na het behalen van je propedeuse HBO-V?

Dus welke vervolgopleidingen zijn daarmee mogelijk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij mag je over het algemeen bij alle opleidingen beginnen, indien er geen extra eisen zijn vastgesteld. Je zou dus zelf op onderzoek uit moeten gaan of de opleiding die ja na het behalen van je P wilt doen extra eisen heeft vast gesteld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mag je ook een opleiding volgen die niets met de medische richting te maken heeft?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, als de universiteit daar geen andere eisen voor heeft vastgesteld. Meestal doen ze dit namelijk wel!

Het beste antwoord

Dat hangt af van je hbo-p en de universitaire opleiding die je wilt volgen.

Met een hbo-prodedeuse geschiedenisdocent word je niet toegelaten tot een studie econometrie, economie of geneeskunde, maar waarschijnlijk wel tot rechten, geschiedenis, mediastudies en Frans om naar wat te noemen. Het is nogal contextafhankelijk en het hangt sterk af met de eisen de betreffende universiteit stelt.

Informeer je dus goed en hou er rekening mee dat de HBO-p route mogelijk flink wordt uitgedund op korte termijn. Doe dus navraag bij de universiteit en de betreffende faculteit waar je wilt studeren.