kan je studifinanciering doorlaten lopen zonder opleiding?

Hallo,

Ik heb mij ingeschreven voor een opleiding op mbo niveau 4 en zou 1 sept beginnen. Nu krijg ik dus al studiefinanciering vanaf augustus.
Alleen heeft de school niks met mijn inschrijving gedaan en zit de opleiding vol. Fijn is dat !

Nu sta ik dus nergens ingeschreven. Kan ik mijn studie dit jaar gewoon doorlaten lopen en volgend jaar inschrijven? De opleiding duurde 2 jaar en ik had gelezen dat je recht had op 4 jaar studiefinanciering.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Antoni
9 jaar geleden
Nee, om studiefinanciering te kunnen blijven ontvangen, moet je je zo snel mogelijk inschrijven bij een andere opleiding. Het is mogelijk dat je het tot dan toe onterecht ontvangen geld moet terugbetalen. Vreemd overigens dat DUO je niet heeft geïnformeerd over de ontbrekende inschrijving.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat noemt men fraude je bent nu al fout bezig omdat ie nog loopt

Antwoorden (1)

Zolang je niet staat ingeschreven heb je geen recht op studiefinanciering. Alle studiefinanciering die je nu dus ontvangt, zul je moeten terugbetalen wanneer de overheid hier achter komt.

Recht op vier jaar studiefinanciering heb je normaliter alleen als je vier jaar studeert, of vier jaar doet over een (bachelor)opleiding van drie jaar. Maar ook daarvoor moet je dus ingeschreven zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+, prima antwoord.