Moet ik mijn opleiding volgend jaar terug betalen?

Ik ben van plan dit schooljaar toch te gaan beginnen met studeren aangezien de 'binnen 10 jaar je diploma halen' regel vanaf volgend jaar verdwijnt. Als ik dit jaar niveau 2 helpende zorg en welzijn ga doen en dan volgend jaar mijn diploma heb, moet ik dan mijn vervolgstudie niveau 4 doktersassistente terug gaan betalen? of geld de 'binnen 10 jaar je diploma halen' regel dan ook nog voor mij en hoef ik dan niks te terug te betalen als ik mijn diploma doktersassistente heb.

Toegevoegd na 2 minuten:
Anders ben ik namelijk van plan om nu een opleiding niveau 4 te volgen voor 1 jaar en dan volgend jaar na de zomervakantie alsnog te switchen naar doktersassistente. (Voor dit jaar zat de opleiding doktersassistente namelijk vol vandaar dat ik andere opties bekijk)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Geen paniek. De aanvullende beurs en basisbeurs in het MBO blijft gewoon bestaan. Ook als je een nieuwe studie op niveau 4 begint in september 2015.

Toegevoegd na 6 minuten:
Wat betreft het verlopen van de diplomatermijn MBO:
Een deelnemer met prestatiebeurs heeft, vanaf de eerste maand prestatiebeurs voor het mbo, tien jaar de tijd om een diploma te behalen op minimaal niveau 3. Als dit vanwege bijzondere omstandigheden niet lukt, kan de deelnemer een verlenging van de diplomatermijn aanvragen. Bij dit verzoek kunnen zowel medische als niet-medische omstandigheden de aanleiding zijn.

Verdere informatie over de diplomatermijn MBO vind je in bron 3.
fisbel