ik moet voor school (1mbo onderwijsassistent) een leer verslag maken er is verder geen informatie gegeven. weet iemand hoe ik dit aan kan pakken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Als onderwijsassistent zul je regelmatig verslagen moeten schrijven. Het is dus belangrijk dat je weet hoe je een verslag schrijft.

Je bespreekt wat er gebeurd is door antwoord te geven op de volgende, indien van toepassing, vragen:
Met wie heb je gewerkt? Wanneer heeft de activiteit plaatsgevonden? Wie waren er bij aanwezig en welke activiteit betrof het? In welke ruimte?
Wat was jouw taak, wat was je rol? Wat werd er van je verwacht? Wat was je doel, had je een persoonlijk leerdoel? Wat was je voornemen, had je een plan?
Wat heb je werkelijk gedaan? Wat heb je gezegd, hoe heb je het aangepakt?
Wat was het gevolg van jouw actie bij jezelf, en bij betrokkenen? Wat was het gevolg op de sfeer, wat was de invloed op het proces? Wat heb je bereikt? Ben je tevreden, heb je er iets van geleerd? Wat ging goed en wat ging minder goed? Wat ga je de volgende keer anders doen?

Je begint je verslag met zakelijke gegevens:
• Plaats en datum
• Je naam
• Je opleiding en klas of mentor en/of je stageplaats en je stagebegeleider
• De activiteit of aanleiding van het verslag
In de inleiding beschrijf je activiteit of de aard van je gesprek. In de kern beschrijf je de taak, de actie en het resultaat. Je eindigt de conclusies.
Het verslag moet er netjes uitzien en het moet goed leesbaar zijn.
Amadea
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Als er bijzondere of opmerkelijke dingen zijn gebeurd tijdens de activiteit, dan zou ik daar in het verslag ook speciale aandacht aan besteden. Dat miste ik nog in dit antwoord. Handige bron overigens!