krijg je studiefinanciering als je doorstroomd van MBO naar HBO in 2015?

Hallo,

Momenteel ben ik student MBO4 en is 2014-2015 mijn examenjaar. Ik wil graag doorstuderen naar het HBO voor het jaar 2015-2016. Geld dan wel of niet de nieuwe regeling van de studiefinanciering voor mij?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nieuwe studenten HBO en WO die voor het cursusjaar 2015-2016 starten met de opleiding vallen onder de nieuwe studiefinanciering. Het studievoorschot voor de bachelor en masterfase gaat dus in op 1 september 2015 voor nieuwe groepen bachelor- en masterstudenten. Omdat u een nieuwe student HBO bent in 2015 gaat voor u het nieuwe stelsel gelden. De wet moet nog wel goedgekeurd worden door de Tweede en Eerste Kamer. Ik verwacht echter niet dat er voor huidige MBO-studenten met studiefinanciering volgens het oude stelsel overgangsrecht komt.
Zie ook de bron.
fisbel