Is het verstandig om na 4 maanden bij mijn huidige werkgever al intern te solliciteren naar een andere functie op hetzelfde niveau ?

Toegevoegd na 3 minuten:
Er is een vacature welke beter bij mij past en ben van plan hierop te reageren. Ik ben wel een leerwerktraject aangegaan met mijn huidige functie. Zou dit een probleem kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je met die nieuwe functie aan het leert project blijven werken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou aan mijn leidinggevende uitleggen waarom ik dat wil en vragen of dat verstandig is

Antwoorden (3)

Als je een traject met werken en leren hebt bij je baan, dan is dat contract gebaseerd op de functie die je nu hebt. Een andere functie, ook al heeft die hetzelfde niveau, past niet automatisch in je contract. Misschien zou je zelfs een andere opleiding moeten doen dan (voorbeeld: als je bij een zorginstelling in de verzorging werkt gecombineerd met school niveau 3, dan kun je niet overstappen naar kok met niveau 3. Het is immers een heel andere functie en dus een andere opleiding.)
Als de functies dichter bij elkaar liggen is er misschien wel iets mogelijk. Overleg eerlijk met zowel je werkgever als je school!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Solliciteer gewoon nee heb je ja kan je krijgen en als je een gesprek krijgt dan kun je t uitleggen toch veel sukses
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou hier nog eens goed over nadenken. Je kunt hier namelijk het signaal mee af geven dat je impulsief bent, of vrij snel uit gekeken op een functie. 4 maanden geleden heb je nog vol overtuiging op deze functie gesolliciteerd. Dan heb je wel heel snel bekeken dat je huidige functie niet bij je past.
Daarnaast kun je in een onprettige situatie terecht komen als je niet wordt aangenomen. Dan weet het bedrijf dat je niet lekker in je huidige functie zit. Je moet dus heel zeker weten dat deze andere functie beter bij je past. De eerste vraag in je sollicitatiegesprek zal zijn hoe lang je verwacht te blijven en hoe je zo zeker weet dat deze functie (wel) bij je past. Bereid je hier op voor!