Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar (of hoe) in Rotterdam kan ik een studenten woning vinden?

Een Italiaanse kennis van mij vroeg me of ik hun kan helpen met het vinden van een woning/appartement voor hun zoon die hier tijdelijk komt studeren. Hoe lang hij precies blijft weet ik nog niet, maar minimaal een half jaar. Waar begin in met zoeken en waar moet ik allemaal rekening mee houden?
Ik wacht op nog een paar antwoorden, maar voor nu heb ik niet meer gegevens dan: 1 persoon, vanaf 1 september, dicht bij centrum

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Poet
9 jaar geleden
Als hij Italiaan is dan vinden andere Italianen het misschien ook leuk om hem te helpen. Wellicht is het daarom slim om eens bij een pizzeria te vragen om tips. Klinkt cliché maar het zou best eens een goede ingang kunnen opleveren. En wellicht ook nog een studentenbaantje voor hem en gratis pizza voor jou ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat kan via de Stichting Studenten Huisvesting. De website daarvan is www.sshxl.nl. De weg op de website wijst zich vanzelf.

Voor internationale studenten is er onder meer het Erasmus International House. Informatie daarover is te vinden op http://www.sshxl.nl/shortstay/cm/accommodations_rotterdam/erasmus_international_house.html.

Toegevoegd na 6 minuten:
Verder is er The Student Hotel aan de Oostzeedijk. De website daarvan is http://www.thestudenthotel.com/rotterdam.
(Lees meer...)
Antoni
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Even aanvullend: op veel universiteiten, zoals de UvA, bemiddelt de UvA tussen verhuurders (meestal cooropraties, soms ook particulieren) en internationale studenten en staff. Zeker als de Itialiaanse student op een Erasmus uitwisseling is of een master gaat volgen, kan je ruimtes vinden via je onderwijsinstelling (dit gaat dan wel om tijdelijke ruimtes, maar het is een handig begin denk ik zo).
Antoni
9 jaar geleden
Dank je wel! Goede aanvulling!

Andere antwoorden (1)

Kamernet.nl
Is de grootste website waar kamers worden aangeboden. Is ook nog een idee, als bovenstaande niet voldoende is. Je moet wel een abbonement afsluiten, maar er staan genoeg kamers en appartementjes op.
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding