Eén studiepunt staat gelijk aan 28 uur studie, en geeft dus de zwaarte van een studie aan. Vaak moet je een bepaald aantal studiepunten halen om verder met de studie te mogen.

De propedeuse is de eerste fase (vaak het eerste jaar) van je bachelor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is er een verplichting van een aantal te behalen punten binnen een bepaalde tijds periode, net als op het HBO?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. Dit verschilt echter wel per onderwijsinstelling. Voor zover ik weet moet je zelfs een bepaald aantal punten halen om je studiefinanciering te behouden.