Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik met deelcertificaten op HAVO niveau naar het HBO?

Ik heb dit jaar een MBO niveau 3 opleiding afgerond. Nu wil ik graag naar het HBO alleen heb ik geen HAVO of MBO niveau 4 diploma. Zou je via VAVO specifieke vakken op HAVO niveau kunnen behalven om zo door te stromen naar het HBO?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wilde in eerste instantie ook niveau 4 doen, alleen vind ik de leerstof te oppervlakkig. Ik zou graag wat meer verdieping willen in de vakken. En de weg naar mijn uiteindelijke droomberoep is via MBO 4 en vanuit daar verder nog 8 jaar en zou via de VAVO (als dat zou kunnen) en dan HBO, nog 5 jaar zijn. Ook dat spreekt me meer aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja het kan! http://www.carrieretijger.nl/opleiding/ho/toelatingsonderzoek

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Voor het HBO moet je een volledig havo of mbo4 diploma hebben. Je kunt dus niet 'specifieke vakken' volgen op de VAVO, je moet het hele diploma hebben!

Je kunt de vakken wel 'oppervlakkig' vinden maar MBO4 is de makkelijkste manier om op het HBO te komen al is MBO4 ook weer vaak niet de beste ondergrond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat kan well, en U hoeft geen diploma te hebben aleen nodige deel certificates. Dan kan u gemekelijk naar hbo.

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan!

Als je 21jr of ouder bent kun je toelatingsexamen doen.
Je zal dan voor een aantal vakken een examen moeten afleggen alvorens je toegelaten kunt worden op de opleiding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing