Kun je een andere opleiding doen bij een neagtief BSA?

stel je zit om HBO A en je hebt daar de opleiding leraar geschiedenis, je krijgt een negatief bindend studie advies, kun je dan naar een andere hbo voor dezelfde opleiding? of moet je dan iets anders nemen bijvoorbeeld leraar aardrijkskunde?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dit is lang niet bij elke hogeschool hetzelfde. Vaak hebben hogescholen met meerdere locaties het zo geregeld, dat bij een negatief BSA, je op geen enkele locatie van die hogeschool die opleiding meer mag volgen voor de duur van een X aantal jaar.

Ik heb ook verhalen gehoord van mensen die bijvoorbeeld op de HvA een negatief bindend studie advies kregen en toen dezelfde opleiding bij bijvoorbeeld de Haagse Hogeschool wel hebben afgerond.

Het beste is dus om gewoon een andere school te benaderen waar deze opleiding ook wordt gegeven, en daar navragen of jouw BSA een belemmering zou zijn om daar die opleiding te kunnen volgen.