Betaal je nog collegegeld als je in september afstudeert?

Door corona hebben wij een extra scriptie deadline in Augustus. Na de deadline heeft mijn docent 3 weken om na te kijken, dit zou dus uiterlijk 7 september zijn. Dit is het laatste wat ik nog moet afronden voor mijn studie. 31 augustus is de laatste dag om cijfers in te voeren voor dit jaar. Stel dat ze er drie weken over doet en ik mijn cijfer pas in september krijg, betaal ik dan nog 6 maanden collegegeld (door corona krijg je nu korting dus eigenlijk maar 3 maanden, maar het gaat om de regeling)? Of kun je het dan terug vragen/krijgen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Over het algemeen moet je wel collegegeld betalen. Maar de voorwaarden voor terugbetaling kunnen per universiteit of hogeschool verschillen. Een snelle zoektocht leert mij overigens dat je bij veel universiteiten/hogescholen nog maar één maand zou moeten betalen, maar nogmaals, dat is afhankelijk van de specifieke voorwaarden.

Wel zou ik gezien de situatie even overleg plegen wat in jouw geval het handigste is qua betaling, inschrijving en dergelijke. Als jouw begeleider namelijk op 31 augustus klaar is, hoef je nog niet eens een nieuwe inschrijving te hebben als ik jou zo begrijp.