Om tandarts te worden, moet je je inschrijven voor een van de universitaire opleidingen tandheelkunde. In Nederland vind je deze o.a. in Amsterdam, Nijmegen en Groningen.

Voor de opleiding tandheelkunde in Nederland geldt deels een loting (numerus fixus), omdat er meer aanmeldingen zijn dan studieplaatsen. Niet iedereen wordt dus toegelaten. Voor meer info, zie: www.ikwiltandartsworden.nl

Je zit nu in het 6e jaar van een studie economische wetenschappen. Deze studie duurt 4 jaar, dus hetzij gaat studeren je moeilijk af, hetzij heb je weinig tijd gehad om te studeren of zijn er andere omstandigheden die je studie hebben vertraagd. Realiseer je dat een hele nieuwe studie beginnen heel veel tijd kost en moeilijk is, en dat het je dus jaren extra zal kosten. De kans dat je vrijstellingen kunt krijgen voor vakken bij tandheelkunde op basis van vakken bij economische wetenschappen, is zeer klein.