hoe kan ik voldoende halen voor mijn rekenvaardigheidtoets?

Ik heb havo 5 afgerond met een 5 voor die toets. Ik ga nu 5vwo doen, die toets wordt dus een onderdeeld van de slagingsregel. Ik wil natuurlijk geen 5 voor, hoe kan ik toch eenv6 halen? Ik mag mijn toets niet inzien. Dus weet ook niet wat ik fout doe.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je niemand in je klas of omgeving die hier wel beter in is en het jou misschien duidelijk kan uitleggen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat mag inderdaad niet omdat die toets nu eenmaal niet verspreidt mag worden. Gewoon oefenen, oefenen, oefenen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is zinloos, want ik kan dat soort sommetjes aan, maar weet echt niet wat ik fout doe...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn zoon (waarschijnlijk nog een stuk beter in wiskunde dan jij) haalde dit jaar een 3 op de computer en vorige week een 9 op papier. Vaak zijn het op de computer kleine foutjes (komma en punten en spaties en vooral de tijd) die je nekken als je de sommen wel begrijpt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja ik denk dat dat het is!! Op de computer die toets maken vind ik echt irritant. Daarnaast laten ze niet duidelijk zien op hoeveel decimalen je moet afronden. Maar mag je wel op papier die toets maken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Blijkbaar wel op de school van mijn zoon.

Het beste antwoord

Door te oefenen met de rekentoetstrainter of veel oefenopgaven te maken. De rekentoetstrainer is een appje voor iPhone of Android dat je voor een paar centen kunt downloaden: http://www.rekentoetstraining.nl/
Voorbeeldtoetsen vind je op de site van het Cito: http://www.cito.nl/onderwijs/voortgezet%20onderwijs/rekentoets_vo/voorbeeldtoetsen.aspx
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die heb ik gemaakt, maar er staat nergens uitleg. Dus als ik iets fouts doe weet ik niet waaraan dat ligt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij de rekentoetstrainer krijg je volgens mij wel uitleg, daar zitten uitwerkingen bij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt bij die app krijg je een uitwerking: "Je leert van de uitwerkingen per opgave en krijgt de juiste antwoorden en een score-overzicht van goede en foute antwoorden"
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je de havo hebt gedaan en niet weet waarom je rekensommen fout doet dan klopt er iets niet. Op het VWO moet je examen doen in wiskunde en waarschijnlijk heb je dat net ook gedaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik stond een 7 voor wiskunde op havo.. Dus ik weet echt niet wat ik fout doe. Breuken,optellen,vermenigvuldigen zijn voor mij geen probleem. Daarom ben ik verbaasd dat ik elke keer maar een 5 haal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wiskunde A deed ik, en op vwo ga ik weer WisA doen.