Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

...hallo ik wordt eind deze maand werkloos. Wat kan ik beste gaan doen? Een uitkering aanvragen of een ander werk zoeken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
995

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

zoek ander werk.!
Hoe oud ben je?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben 22 jaar

Andere antwoorden (6)

Ik zou beide doen! Je moet sowieso een uitkering aanvragen want er gaat een paar weken overheen voordat je geld krijgt. En je bent verplicht te solliciteren als je in aanmerking wilt komen voor een ww-uitkering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
werk zoeken natuurlijk. Dit staat altijd beter op je CV. Begin met je in te schrijven bij interimbureaus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werk *vinden* is natuurlijk het beste. Jammer genoeg bestaat het risico dat je niet direct werk vindt als je het zoekt, en er is ongetwijfeld een grens aan hoe lang je zonder inkomen kan. Een WW-uitkering is precies bedoeld om dat risico op te vangen.

Om WW te krijgen, ben je verplicht je al te melden bij het UWV (of heet het inmiddels weer CWI?) zodra je weet dat je werkloos wordt. Dat is dus nu. Ook kun je het beste nu al gaan solliciteren. Hopelijk kun je dan binnen een paar weken het UWV vertellen dat ze die uitkering mogen houden omdat je al werk hebt gevonden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allebei. Je zal toch ergens van moeten leven zolang je geen werk hebt. Hopelijk heb je snel weer een baan maar daar moet je in deze tijd niet vanuit gaan. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg dat je goed geinformeerd bent over alle regelingen omtrent werkloosheid en uitkeringen, zie bijvoorbeeld onderstaand websites.
Op de site van Postbus51 (informatie va nde overheid) kun je linksboven bij 'zoeken' het woord werkloosheid invullen.
(td)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je vraagt eerst een uitkering aan en daarna ga je meteen verder zoeken naar een baan.
je kan je ook via een uitzend buro laten omscholen zodat je voor medere banen in aanmerking kan komen.Zelf ben ik ook omgeschoold en werk nu bijan een jaar in een totaal andere branch en dat bevalt me echt super!!!!
suc 6 en veel geluk met het vinden van een baan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding