Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag ik inplaats van naar school gaan cursussen gaan volgen?

goedenavond iedereen!

ik ben 16,5 jaar oud en heb reeds mijn VMBO-T (MAVO) diploma behaald.
nu is mijn vraag aan jullie, of ik in plaats van naar school te gaan, ook een aantal cursussen mag volgen om op die manier toch aan onderwijs te voldoen? Dit, omdat ik op alle MBO-scholen alleen kan leren voor een (onderdeel) van een specifiek vak. Terwijl ik juist mijn kennis van bepaalde onderwerpen en verschillende technieken en branches wil uitbreiden.

weet een van jullie of dit mogelijk is, en/of wat ik dan moet doen/aanvragen?

ik hoor het graag van jullie!

Dion

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Begin gewoon en stapel wat. Verder kun je naast je MBO opleiding, die je inderdaad MOET volgen zolang je geen 18 bent toch ook een cursus doen? Twee vliegen in 1 klap!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Nee. Je moet volledig dagonderwijs volgen tot je 18 bent of eerder een vwo, havo of mbo diploma hebt behaald op mbo2 niveau.

Toegevoegd na 4 minuten:
De beroepsbegeleidende leerweg (bbl, leren en werken) van het mbo kan ook.
(Lees meer...)
Computoon
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing