Kun je (enkele jaren nadat je geslaagd bent) je volledige vwo-examen opnieuw afleggen om je cijfers te verbeteren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou de rector/directeur [die ken je toch] kunnen vragen naar de mogelijkheden. Ben bang dat het of niet kan/moeilijk, of dat het je geld gaat kosten.
Staatsexamen lijkt inderdaad de oplossing.

Antwoorden (2)

Ja, door Staatsexamen te doen. Die mogelijkheid staat voor iedereen open, ook als je geen onderwijs aan het vwo hebt gevolgd.
Computoon
9 jaar geleden
Ja, je kunt je opnieuw in laten schrijven bij je school (of een andere uiteraard), voldoen aan alles VWO eisen en deelnemen aan het examen. Ik vermoed dat je dan wel ook de SE's over zult moeten doen. Denk ook aan de profielen die kunnen wijzigen, en regelingen als de 5,5-regel en de rekentoets die nu gelden.
De school moet dit wel willen, want jij kost hun geld. Ze zullen je waarschijnlijk adviseren om staatsexamen te doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt niets van, een gewone school krijgt zijn geld van de overheid en die laat echt niet zomaar weer een oud leerling toe. Staatsexamen dus.