Waar kan ik in het zuidoosten van Nederland een gerenommeerde avondopleiding volgen als ik acteur wil worden?

Ik speel al een aantal jaren bij een toneelvereniging en ik word op dit moment ook al uitgenodigd om bij andere verenigingen te komen spelen.
Ik zou ook graag professioneel als acteur gaan werken en ik heb begrepen dat je daar toch echt een opleiding voor nodig hebt. (Wil je er in ieder geval je brood mee verdienen).
Aangezien ik op dit moment een baan in loondienst nodig heb om de rekeningen te kunnen betalen ben ik op zoek naar een goede avondopleiding.

Daar komt bij dat ik momenteel begin 30 ben. Ben ik dan eigenlijk al te oud om het wereldje nog in te rollen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

De enige deeltijdopleiding richting toneel/theater in het zuidoosten is die voor docent/regisseur theatermaker aan de toneelschool in Maastricht. Daarvoor moet je al wel een ander hbo-diploma hebben én een selectiecursus doorstaan. Elk jaar is er plaats voor slechts 10 nieuwe studenten en helaas voor jou, aanmelden voor die cursus voor het komend studiejaar kan niet meer.

Misschien kun je toch eens denken over wat verder reizen (dat doen veel deeltijders), want dan heb je meer mogelijkheden.

In Amsterdam biedt toneelschool De Trap een deeltijdopleiding aan.