is dit een hoog startsalaris?

Hallo,

Is een bruto jaarsalaris van 37.500 gewoon in z'n algemeen veel geld?
Je hebt dan net je diploma's behaald. En wandeld binnen in een bedrijf.

En los van de algemene vraag, is dit ook veel als je als procesoperator op mbo+ in 5 ploegen werkt ?

Het betreft dus 2 vragen

Thnx alvast!

Gr

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ja dat is veel geld zeer zeker als je net met werken begint
12 jaar geleden
Ja dat is zeker wel voldoende.
Het is iets meer dan het dubbele van een minimum loon wat meestal rond de 1500 per maand bedraagt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
32500 is modaal, dus daar zit je ruim boven, en tja voor een MBO-er is het een prima salaris.
Let er alleen wel op dat het geld waarschijnlijk is gebaseerd op je ploegendienst. Wat is je bruto inkomen zonder ploegengeld?
Maar evengoed is het een prima salaris!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt mij een aardig salaris.

Denk nog wel aan het volgende:
- op hoeveel uren is het gebaseerd?
- met ploegendiensten krijg je misschien onregelmatigheidstoeslagen. Is het salaris inclusief deze toeslagen?
- betalen ze mee aan je pensioen?