Wat houdt MAATWERK precies in bij studiekosten ?

Wanneer ik naar de kosten vroeg van een opleiding, kreeg ik te horen: "het is een maatwerk, meneer".

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik kan niet tot de volgende werkdag wachten !

Toegevoegd na 2 minuten:
om na te vragen

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik neem aan dat het gaat om een bedrijfscursus, dus een opleiding die wordt gegeven aan medewerkers van een bedrijf, die met de nieuwe kennis van de cursus hun werkzaamheden kunnen verbeteren of uitbreiden. Maatwerk daarbij betekent dat voor ieder bedrijf dat de cursus volgt een aparte offerte wordt geschreven. De precieze prijs hangt dan af van allerlei verschillende factoren, zoals het aantal deelnemers, de precieze inhoud van de cursus, het aantal cursusdagen, het type docent, het type begeleiding, de extra faciliteiten bij de cursus, enzovoort. Het is door de opleidingsorganisatie dus niet van tevoren aan te geven hoeveel de cursus zal kosten omdat de uiteindelijke cursuskosten afhankelijk zijn van wat het bedrijf dat de cursus afneemt, precies wil hebben. De cursus en dus de prijs worden op maat gemaakt ("maatwerk") naar aanleiding van de specifieke wensen van het bedrijf waarvan de medewerkers de cursus volgen. Naar aanleiding van de offerte zal in overleg tussen de opleidingsorganisatie en het bedrijf een definitieve prijs worden afgesproken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100