op welke niveau van mbo stroom je om verpleegster te worden na de verzorgende IG en hoelang duurt het ??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Na een opleiding verzorgende ig (mbo niveau 3) kun je verder leren voor verpleegkundige niveau 4. Die opleiding duurt maximaal 2,5 jaar bij het Albeda in Rotterdam, bij het Alfa college in Groningen, Hoogeveen of Hardenberg stroom je met je ig-diploma in het derde jaar in en duurt het dus 2 jaar voor je verpleegkundige niveau 4 bent. Andere scholen elders in het land zullen wel een vergelijkbare opleidingsduur kennen. Vraag het eens aan een ROC bij jou in de buurt.