Welke risico's loop je bij het opzetten van een BV die bestaat uit meerdere aandeelhouders?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat kunnen er meerdere zijn maar de belangrijkste is onenigheid tussen de aandeelhouders over het te voeren beleid of investeringen.
ronron1212
11 jaar geleden
Financieel kun je niet meer verliezen dan de aandelen die je hebt genomen in de BV. Daarom heet een BV ook een besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid. Artikel 175 van Boek 2 van het Burgerlijk Wetboek: "Een aandeelhouder is niet persoonlijk aansprakelijk voor hetgeen in naam van de vennootschap wordt verricht en is niet gehouden boven het bedrag dat op zijn aandelen behoort te worden gestort in de verliezen van de vennootschap bij te dragen."