Als jij als bedrijf BTW plichtig bent, dan krijg je van de belastingdienst vanzelf bericht dat je BTW aangifte moet doen. In principe kun je van alle zakelijke aankopen/diensten in Nederland de BTW terugvragen als deze op de factuur/bon vermeld staat behalve:

Brandstof die contant betaald is en waarbij geen factuur op naam gemaakt is (pin mag wel)
Verteringen die in een horecagelegenheid genuttigd zijn.
Aankopen die bedoelt zijn voor privegebruik.

Zaak is dus wel dat je alle facturen aan je administratie toevoegd, ook bijvoorbeeld van de telefoon en energie. Bij energie volstaat de jaarafrekening.

Als er geen BTW vermeld staat op een bon, mag je deze er niet zelf bij verzinnen, behalve op OV kaartjes waar 6% in zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Aankopen gerelateerd aan je werkzaamheden of om je werkzaamheden uit te kunnen voeren van je bedrijf.

Materiaal voor het uitvoeren van je bedrijfsactiviteiten (kan dus bijvoorbeeld een laptop, kantoormateriaal whatever zijn) en materiaal wat later weer gefactureerd worden richting je klanten.

Dus een vliegticket naar Canada ofzo wordt lastiger ;-)

Toegevoegd na 53 seconden:
update: tenzij al je klanten in canada zitten. maar misschien beter idee om je gewoon daar te vestigen dan.