Is een MBO student hetzelfde als een MBO leerling?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Ja dat is het zelfde vroeger was een student iemand die op de universiteit les had en een leerling zat op de lagere of middelbare school of hoger onderwijs zoals hbs.

Het beste antwoord

Een student is iemand die een studie volgt in het hoger onderwijs, dat wil zeggen aan een universiteit, het HBO (Nederland), een hogeschool (België) of een college (Verenigde Staten).

Een student verkrijgt bij het succesvol einde van de studie een bachelor- of een masterstitel.

Als je op het MBO zit, ben je dus feitelijk geen student maar een leerling of een scholier.

Er zijn echter wel mensen die de term student gebruiken voor een MBO-leerling en zij bedoelen hiermee hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn ook mensen die vinden dat je alleen studeert aan een universiteit en derhalve dat je dus geen studenten kan vinden bij een MBO noch een HBO....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt, Pelle. Maar dat is dus niet juist.

Andere antwoorden (1)

Ja, enkel de benaming verschilt. Als leerling ben je student, als student ben je leerling.