Waar kan ik het beste natuurkunde inhalen?

In veronderstelling dat natuurkunde te moeilijk zou zijn bij de rest van mijn vakken heb ik het profiel N&G gekozen zonder natuurkunde (wel met WiB), maar momenteel zit ik in 5V en wil ik toch het liefst een studie kiezen waarbij natuurkunde een toelatingseis is. (Biologie of aardwetenschappen)
Ik zou daarom graag een tussenjaar willen nemen zodat ik me een heel jaar volledig op natuurkunde kan focussen, maar mijn vraag is nu: bij welke instelling kan ik het beste een natuurkunde deelcertificaat halen? Het liefst een die niet te duur is maar niet alleen uit zelfstudie bestaat.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Alle cursussen die ik kon vinden vragen ongeveer 875 euro (roc.nl in Utrecht en Amsterdam, wismon.nl in Utrecht en Amsterdam, AOVN in Amsterdam), behalve het Boswell-Beta instuut in Utrecht dat 1300 euro vraagt. Die laatste schijnt een zeer gerenommeerd instituut te zijn, zegt men (geen eigen ervaring).

Drie goedkopere: NHA, NTI en LOI (tussen 300 en 400 euro), maar dat betreft bij alle drie afstandsonderwijs.

Er mogen maar 3 links bij een antwoord gegeven worden, dus als je meer wilt weten over degene die ik niet toegevoegd heb, dan kun je het beste zelf even op hun namen googelen.