Hoe kan ik wiskunde A (vwo 6) in het engels beschrijven?

Ik moet aangeven wat voor een niveau wiskunde A (vwo) is. Wiskunde B is moeilijker, maar dat doen maar erg weinig mensen. Wiskunde C is week makkelijker.

Moet ik het average noemen?

dank u wel

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.3K
Powergen
10 jaar geleden
Wiskunde A is niet per definitie makkelijk dan B hoor, is gewoon heel anders wiskunde.
Powergen
10 jaar geleden
@viridiflavus Dat WisB meer rechttoe rechtaan is komt meer omdat het andere wiskunde is. Wiskunde is meer A en in verhaallijn, wat niet meteen betekent dat er meer 'hints' worden gegeven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat moeilijker is, dat is relatief. De niveaus a, b, c en d zijn niet afnemende moeilijkheidsgraden. Het is een verdeling van het vakgebied wiskunde in verschillende gebieden. Dus eigenlijk een specialisatierichting.

Antwoorden (1)

De termen A en B en de in de hernieuwde tweede fase ingevoerde C en D geven zeker niet het niveau aan en mogen niet zo vertaald worden.

Op wikipedia staat het goed beschreven: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wiskunde_(schoolvak_in_Nederland)#Wiskunde_A

Omdat het om toegepaste wiskunde gaat, waaronder statistiek valt stel ik voor:

Applied Mathematics and statistics

http://en.wikipedia.org/wiki/Applied_mathematics

Toegevoegd na 6 minuten:
Vermijd in vertalingen ook termen als 'levels' omdat dit gezien wordt als niveauverschillen.