Waarmee is het niveau 'hoger secundair' vergelijkbaar?

Voor mijn werk ben ik op zoek naar een cursus. Omdat ik 5 minuten van de Belgische grens woon en cursussen hier over het algemeen veel goedkoper zijn, wil ik graag een cursus in België volgen.
Ik heb net met een instantie gebeld en hier werd mij verteld dat het niveau van de cursus 'hoger secundair' is. Met welk Nederlands niveau is dit vergelijkbaar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Op http://nl.wikipedia.org/wiki/Algemeen_secundair_onderwijs staat:

"Zes schooljaren werden verdeeld in de eerste drie (lager secundair onderwijs) en de laatste drie (hoger secundair onderwijs)." Let op: dit staat onder de subtitel "Historisch" op die pagina.

Bovenaan die pagina staat onder de beschrijving van Algemeen secundair onderwijs:

"Een vergelijkbare onderwijsvorm in Nederland is het voorbereidend wetenschappelijk onderwijs (vwo).".

Het niveau van de aangeboden cursus is dus waarschijnlijk vergelijkbaar met het niveau van de laatste drie jaren van het voorbereidend wetenschappelijk onderwijs (vwo) in Nederland.
Antoni
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat zou vergelijkbaar moeten zijn met het Nederlandse VWO niveau.