Inschrijven voor 1 mei, ook voor een 2e keus studie?

September 2014 wil ik de studie Creatieve Therapie volgen aan de HAN in Nijmegen. Omdat deze opleiding een toelatings eis hanteert wil ik mij ook inschrijven voor een 2e keus opleiding, namelijk Social studies (sph/mwd/cmv) aan Avans.

Ik heb begrepen dat ik mij voor 1 Mei in ieder geval in moet schrijven voor de studie. Maar nu weet ik niet echt of ik mij in moet schrijven voor één studie, of voor beide? Hoewel de laatste studie geen studenten afwijst (dus ik gegarandeerd daar kan beginnen mocht ik niet aangenomen worden bij de HAN) zitten er wel een aantal verplichte intake opdrachten en gesprekken aan vast. Maar aangezien ik deze studie alleen wil gaan volgen als ik bij de HAN niet wordt aangenomen (wat ik waarschijnlijk pas na Juni te horen krijg) zou ik die toelatingsopdrachten voor de Avans ook moeten doen. Als ik mij er tenminste voor inschrijf. Wat ik dus liever niet doe ivm dat ik de opleiding niet echt ga volgen.

Moet ik dan alsnog die toelatingsopdrachten./gesprekken gaan volgen? Omdat er een kleine kans bestaat dat ik daar toch ga studeren? Of is dat pas nadat ik weet dat ik niet bij de HAN kan beginnen? Moet ik me dus voor beide inschrijven of alleen voor de eerste? Of kan ik het beste de school zelf benaderen en uitleggen dat de kans klein is dat ik de studie ga volgen en dus niet de opdrachten nu maak?

Hopelijk kan iemand het wat verduidelijken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou bij dit soort belangrijke dingen niet af gaan van antwoorden die je krijgt op internet maar de opleiding bellen.

Antwoorden (2)

Je dient je voor beide opleidingen voor 1 mei in te schrijven. Anders bestaat de mogelijkheid dat je geweigerd wordt.

Hoe het zit met de dubbele intakes weet ik niet precies, maar een belletje doet wonderen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
toen ik mij ging inschrijven voor mijn opleiding was het nog zo dat je je voor een loting studie voor 1 mei moet inschrijven en voor een studie zonder loting voor 15 mei