Wat als je een mbo opleiding begint in januari/februari 2012?

Ik heb me laat ingeschreven en dus begin ik in januari/februari wat is er dan anders aan?
Krijg ik dan geen zomervakantie of moet ik langer door ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.5K

Antwoorden (2)

Je kan 2 x in het jaar starten met een opleiding. In september en in Februari. Of je een andere maand in kan stromen ligt aan de opleiding. Wanneer je in Februari begint met het MBO zul je totaal net zo lang over je opleiding doen, maar omdat je het eerste half jaar gemist hebt moet je dit ergens anders inhalen. Een zomervakantie heb je wel gewoon, maar je zal ergens de stof wel in moeten halen.(of je harder werkt een periode of dat je ervoor kiest langer door te gaan is dan aan jou)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow okee bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je harder door wilt werken om normaal zoals september leerlingen klaar te zijn ...moet je dat bij hun aangeven of hoe zit dat?
Het klopt niet helemaal wat hierboven staat. Voor jou zijn de vakantie etc exact hetzelfde als de leerlingen die starten in februari. Alleen begin jij in februari en je zult eindigen rond februari(hangt ervan af hoe lang je er uiteindelijk over doet). Het hoeft dus niet zo te zijn dat jij stof moet inhalen zodat je je bij de klas kan voegen die in september is gestart. Wel zou het kunnen zijn dat je moet stage lopen tijdens de zomer vakantie, maar dat verschilt echter per school. Het zou een voordeel kunnen zijn. Dan kun je ongeveer 6 a 7 weken inlopen. Dat scheelt je aan het einde van je opleiding weer:D