*om van VMBO tl naar HAVO te gaan, heb je wiskunde of een tweede taal nodig. Of dat wiskunde of een tweede taal wordt (Frans/Duits) hangt er vanaf welk profiel / vakkenpakket je momenteel hebt. Vraag het evt. op school nog eens na voor meer informatie hierover: een belangrijke keuze lijkt mij.

Bron: Handboek van leraren, ik studeer aan de lerarenopleiding
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat adviseer jij mij , want ik wil namelijk ook leraar worden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh echt? :) Welk vak zou je dan willen onderwijzen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het liefst op de bassischool , maar wiskunde zou ik ook wel willen geven
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik neem aan dat je dan geen talenmensen bent, dus heb jij nu het vak wiskunde nodig om naar de HAVO te kunnen gaan. Daarna kan je kijken wat je precies wilt gaan doen. De PABO kan je in ieder geval op veel plekken volgen. Wil je toch wiskunde onderwijzen dan zou je op een middelbare school aan de slag moeten (lerarenopleiding wiskunde bijv. bij Fontys, HAN of de HU: om te worden toegelaten heb je wiskunde B nodig) Wat denk jij?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel voor dit antwoord ; mijn pakket bestaat nu uit ; nederlands engels wiskunde economie frans geschiedenis en biologie :)

Andere antwoorden (2)

Ik ga volgend jaar naar havo, zit nu op tl. Ik heb wel duits in mijn pakket maar geen frans. Op mijn school hoef je geen frans of duits te kiezen als je naar havo wilt gaan omdat je op havo 4 verschillende profielen kunt kiezen en in 2 van van de 4 profielen heb je zowel frans als duits niet nodig! Het ligt er dus aan wel profiel je wilt gaan kiezen op havo.
En misschien dat het op jouw school anders is, maar dat denk ik niet!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ligt aan het profiel wat je wil nemen op de Havo maar op de Havo kun je met alleen maar Engels als buitenlandse taal terecht:
http://profielkeuze.qompas.nl/profiel.html?pro=1
http://profielkeuze.qompas.nl/profiel.html?pro=2
http://profielkeuze.qompas.nl/profiel.html?pro=3

Alleen als je kiest voor cultuur en maatschappij heb je OF Frans OF Duits er bij nodig: http://profielkeuze.qompas.nl/profiel.html?pro=4 en in dat geval hoef je geen wiskunde te kiezen.

Welke vakken heb je nu op vmboT?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wiskunde , frans , engels , nederlands , economie , geschiedenis , biologie , tekenen , LO , maatschappijleer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan snap ik je probleem niet, je hebt toch al Frans of wil je dat laten vallen? Je moet op de havo zeven vakken hebben, ik denk dat je richting http://profielkeuze.qompas.nl/profiel.html?pro=3 moet gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ook geen probleem. Alleen mijn vaders is franstalig ( Luxemburg) dus ik kan al vloeiend frans spreken. Daarom wil ik dit niet doen. Want ik weet zeg maar alles al over frans
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja dan is dat dan ook even een makkelijk vak voor je als zevende op de havo. Ik zou juist wel Frans nemen en niet zomaar opeens een nieuw vak, daar kan het dan juist mis mee gaan.