Hoe kom je aan een native Engels die Nederlands wil leren spreken via skype?

Mijn zoon (havo 3) moet meer oefenen met zijn uitspraak en zinsopbouw in Engels dus ik zoek iemand die Engels als moedertaal heeft en Nederlands wil leren spreken zodat ze tijdens een uurtje kletsen een half uur Engels en een half uur Nederlands kunnen spreken maar hoe vind ik zo iemand?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Thecis
10 jaar geleden
Je kan je zoon ook naar de BBC laten kijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Pelle, vind dit wel een goede vraag. En dan ook nog weten dat die persoon goed Engels spreekt. Vergelijk bv zoals een Nederlander die zegt: het irriteert mij, of groter als, of om de haverklap oké.
Kinderen van expats of vragen via de Internationale school?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Yuuzan dat wil ik nu juist niet. Ik wil dat hij ook een ander kan helpen, dat het wederzijds is. Thecis: dan praat je niet, dan luister je alleen maar! JoanDArc: een native is goed genoeg, het gaat om de uitspraak van woorden en zinsopbouw, als hij zou leren dat hij irriteert mij zegt (maar dan zoiets in het engels) is daar niets mis mee aangezien de helft van Nederland dat zegt. Dat zou juist prima zijn ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Pelle toch... Veel Nederlanders zeggen ik ziettut en ik gaat. Wat de helft van de Nederlanders verkeerd zegt, maakt het niet oké ::))
Fouten aanleren kan later altijd nog.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pelle toch???? JoanDArc, een native is een native en als het om een native gaat die Nederlands aan het leren is is het wel iemand die een beetje serieus met taal om gaat. Verder ga je steeds verder: ik irriteer me aan is volgens mij over 50 jaar gewoon goed. Ik ziettut is toch wat anders. Ik wil dat hij de woorden goed leert uitspreken en de zinsopbouw beter leert en over het algemeen leert men dat tegenwoordig door te chatten bij computergames. Of je daar nou de beste Engelssprekende mensen ontmoet weet ik niet maar zo leren de meeste pubers Engels tegenwoordig. Niet door naar de BBC te kijken. Ik wil dat hij meer in contact komt met Engels, niet dat hij een BBC presentator kan worden. Zijn niveau is zeer slecht voor havo3 en hij kan dus nog heel wat leren van elke native.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Pelle, ben het eens met je opvatting over kijken naar de BBC.
Bij: "Pelle toch", kan ik de intonatie niet weergeven en het is nu eenmaal C'est le ton qui fait la musique. Ik bedoelde: tjeetje, de opvatting dat als de helft van Nederland het zegt (mijn voorbeeld voorbeeld is een contaminatie,) er niks mis mee is, had ik bij jou totaal niet verwacht. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat jij gelooft dat men bij chatten tijdens computergames de schrijfwijze en zinsopbouw van de Engelse taal goed leert.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee dat leer je ook niet maar mijn zoon zit op een dusdanig niveau dat hij bij elke native vooruit gaat. Serieus, als hij fouten zou maken als 'het irriteert me' in het Engels zou ik dat fantastisch vinden aangezien hij nu nog op het niveau zit dat hij jacket uitspreekt als djekt en zo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10e, het probleem is gewoon dat er bij dit kind niets automatisch gaat met Engels, op de basisschool liep hij al ver achter, bij een citotest op de middelbare scoorde hij voor wiskunde VWO niveau, voor Nederlands bijna VWO niveau en voor Engels onder mavo niveau. Hij speelt zijn halve leven computerspelletjes in het Engels maar het beklijft niet. We lezen alle Engelse boeken samen, om en om voorlezen maar de uitspraak is heel slecht, luistertoetsen zijn een drama omdat hij heel langzaam leest en dus vaak te laat is voor de volgende vraag en niet nog alle antwoorden heeft kunnen lezen. Hij kan heel goed leren, woordjes etc is geen probleem, daar haalt hij ook goed zijn cijfers mee op maar vanaf volgend jaar moet hij mondelingen gaan doen en ik zie aankomen dat hij dat niet gaat redden met naar de BBC kijken. Hij moet het DOEN. Wederzijds is natuurlijk leuk omdat je er dan allebei wat aan hebt. Wie wil er nou zomaar een uur of twee per week met een puber praten zonder dat daar wat tegenover staat. Er moeten toch genoeg mensen zijn die Nederlands willen leren terwijl ze ook het Engels beheersen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je lieve reactie! Frans is gelukkig al afgesloten maar dat ging heel goed, hij kan gewoon heel goed leren en bij Frans hielp zijn geheugen prima mee en zo ook bij Duits. Duits laat hij waarschijnlijk ook vallen maar Engels wordt volgend jaar dus echt spreekvaardigheid. Ik ga eens kijken op je gegeven site.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inmiddels heb ik DE wereldwijde website gevonden die dit voor alle talen organiseert: http://www.mylanguageexchange.com/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Allemaal enorm bedankt voor het meedenken, ik ben bang dat deze vraag niet in het archief komt dus wil iemand mijn antwoord als antwoord geven, zo snel mogelijk?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik dacht het niet, waarom zou een vraag zonder antwoord in het archief komen?

Het beste antwoord

Dit is de wereldwijde website voor alle talen: http://www.mylanguageexchange.com
Daar zou je het eens kunnen proberen. Succes ermee ;-)