Kan mijn kind van middelbare school veranderen?

Mijn kind zit nu in de 3e klas van VMBO-TL. Ik moet vanwege privé redenen nu verhuizen. De school waar mijn kind op zit is het hier niet mee eens en zegt dat hij niet van school mag veranderen in het examenjaar. Echter duurt het ~1.5 schooljaar voordat hij examens heeft. Ik vroeg mij dus af of dit de regeling is van de school, of dat het wettelijk bepaald is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (2)

Ik denk dat de school geen leerlingen kwijt wil raken. Ze kunnen niet verbieden te verhuizen, en zeker niet verplichten om lange reistijden te maken om naar de oude school te blijven gaan.
10 jaar geleden
Ja, hoor dat mag wettelijk gezien wel. De "0ude" school moet wel meewerken, om cijfers en eventueel lesmateriaal uit te wisselen. Ook moet de oude school ondersteunen als een bepaald vak op de nieuwe school niet gegeven wordt.
Maar het mag zeker, niets in de wet verbiedt dat.