Welke opleiding moet je volgen om hartchirurg te worden?

Ik volg nu Wetenschappen in het middelbaar... is dit de juiste richting of is er een betere voorbereiding op de studies hartchirurg?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn hier niet zoveel mensen die het Belgische systeem kennen gast, je zult toch zelf wel weten welke richting het beste is om arts te worden?

Antwoorden (1)

De volledige opleiding Cardiologie duurt zes jaar en kan worden gevolgd na de opleiding tot basisarts (studie Geneeskunde).

Toelating studie Geneeskunde:

De vwo-profielen Natuur & Gezondheid met het vak natuurkunde en Natuur & Techniek met het vak biologie geven toegang tot de decentrale selectieprocedure. Ook de profielen die voor 2010 gebruikt werden, Natuur & Gezondheid en Natuur & Techniek met biologie 1,2, geven nog steeds toegang. Uiteraard moet je het eindexamen met goed gevolg hebben afgelegd voordat je definitief kunt worden toegelaten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een goed lezer heeft aan het woord 'wetenschappen' genoeg en weet dan dat het over België gaat!