Hoelang duurt het tot je wordt gebeld na een sollicitatie?

Ik heb 2 zussen die werken bij de AH, en heb nu zelf ook een sollicitatiebrief ingeleverd bij de 'baas'. Maar hoelang duurt het totdat je wordt gebeld na een sollicitatie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de meeste gevallen heb je te maken met een wachttijd. Wanneer je een brief verstuurd, is het goed om direct na te bellen. Lees anders meer tips op http://www.differentcoaching.nl/portfolio/loopbaancoach-eindhoven/

Antwoorden (3)

Als ze verlegen zitten om mensen bellen ze binnen een paar dagen, het kan ook dat je helemaal geen reactie krijgt. Meestal gaat er wel een weekje overheen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke dankjewel!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had een keertje gesolliciteerd bij de AH kreeg helaas geen reactie! Succes!
In de meeste gevallen komt je brief onderop een stapel terecht, wat een soort wachtlijst is, als ze iemand nodig hebben, dan pakken ze de bovenste van de stapel en kijken ze of die geschikt is, zo gaan ze de hele stapel af, tot ze de geschikte kandidaat hebben. Het is dus niet aan te geven wanneer ze jou gaan bellen. Het kan wel in je voordeel werken dat je zussen daar ook werken, als zij het goed doen, stijgt het vertrouwen in jou.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou ook na ongeveer 2 weken even kunnen bellen of langsgaan en zeggen dat je gesolliciteerd hebt en benieuwd bent wat de staat is. Dat laat alleen maar zien dat je graag wil.