Is er een naam voor dit soort woorden? (beschrijving)

Woorden zoals ''DALLMYD'' die je uitspreekt als ''The Almighty''. Hoe noem je zulke woorden?

Toegevoegd na 5 minuten:
D = The
ALL - Al
MYD - Mighty

Voorbeeld.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Afkortingen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie ook: chattaal, spreektaal, smstaal, droedels... bron**
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
''DALLMYD'' is geen afkorting voor ''The Almighty''... afkortingen zijn heel wat anders
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In chat en sms taal zijn dit wel degelijk afkortingen. Maar als je het al weet waarom stel je de vraag dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet het niet. Maar dit is geen afkorting. ''btw'' ''bew'' ''afk'' zijn afkortingen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals ik al zei: in chat taal en sms taal zijn dit dus wel afkortingen. Dus de antwoord op je vraag is: chat taal, sms taal of droedels
Cryptische letterwoorden, zou ik zeggen. Het zijn een soort rebussen. In het Nederlands ken ik ze vooral met cijfers: 1-5-18 = in verwachting. Een bekend lettervoorbeeld is: fftzz = even thee zetten.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En stel ik wil een paar voorbeelden in het Engels opzoeken, op welk zoekterm zou ik moeten zoeken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies dit zou ook nog eens kunnen indd.
Amadea
10 jaar geleden
Op http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20140128121329AANGCB2 weet men het niet. Maar of dat een betrouwbare bron is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is op zicht wel een betrouwbare brond hoor Amadea. Your example seems to be similar to phonetic spelling. Not sure if there is a more precise term. Is dus het antwoord. Ik denk dat het dus toch om chat en sms taal gaat dan.
Amadea
10 jaar geleden
Engelse rebussen staan bijvoorbeeld hier: http://kids.niehs.nih.gov/games/riddles/braint01.htm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan is dat het antwoord!! Haha
Antoni
10 jaar geleden
Amadea, ik begrijp "1-5-18 = in verwachting" niet. Kan je die uitleggen?
Amadea
10 jaar geleden
Zeg het maar een paar keer achter elkaar hardop, Antoni. Dan vervormt het vanzelf in die richting! Een wordt in, vijf wordt vuh, achttien wordt achtin.
Antoni
10 jaar geleden
Ik begrijp de uitleg (dank daarvoor), maar vind het toch maar een vreemde rebus.
Amadea
10 jaar geleden
Is toch wel vergelijkbaar met MYD = Mighty ? Ik zou het er niet van maken als vraagsteller het er niet bijgezet had!
Antoni
10 jaar geleden
MYD vond ik iets logischer.