welke stad is leuker om te gaan studeren: Zwolle of Den Haag?

Ik wil graag de opleiding hbo verpleegkunde gaan doen, maar ik weet nog niet zeker of ik dit in zwolle wil gaan doen of in den haag. Ik wil daar ook op kamers gaan wonen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is je eigen keus. Ik zou kiezen voor Den Haag

Antwoorden (8)

Dat hangt natuurlijk ook van jezelf af, van wat je zoekt. Voordeel van Zwolle kan zijn dat je misschien dichter bij je vrienden en familie blijft wonen (als je uit die regio komt). Het is een wat kleinere stad, daarom wat vriendelijker en overzichtelijker.

Den Haag is een echt grote stad en heeft te maken met grootstedelijke problemen. Het is er onveiliger en je kunt je er misschien wat verloren voelen. Hangt ook af van de buurt waarin je terecht komt.

Als je houdt van uitgaan (en wie houdt daar nu niet van, in deze levensfase) dan hoor ik van Zwollenaren dat het daar nogal tam is. Tenzij je natuurlijk tevreden bent met één gezellig stamcafé. In Den Haag is er natuurlijk veel meer te beleven. Als met al zou ik zeggen: als je het grote avontuur zoekt, ga dan naar Den Haag. Daar kun je de tijd van je leve hebben. Maar als je een rustige en veilige omgeving zoekt, kies dan voor Zwolle.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is dit natuurlijk een typisch geval van eigen mening, maar ik vind persoonlijk Zwolle veel leuker dan Den Haag.
Den Haag is een grotere stad, met misschien meer mogelijkheden en je zit dichter bij andere steden in de buurt, en vlak bij het strand, dat is wel een voordeel.
Maar Zwolle is gezelliger, minder elitair, gemoedelijker. De binnenstad is mooi, de omgeving ook.
Misschien moet je gewoon een keer uitgebreid in beide steden kijken, sfeer opsnuiven. Dan merk je wel wat je het prettigst vindt.
Over de opleidingen weet ik overigens niets, of daar nog verschil in zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Den Haag...elitair?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ALs ik er rondloop zie ik altijd van die mensen in deftige kleren en nuffige gezichten...
Dan zou ik zeggen Den Haag. Het zijn allebei niet echte studentensteden, maar in Den Haag zit je veel centraler en het is veel meer een stadse stad dan Zwolle (dit is waar ik voor zou kiezen, als jij meer van een wat dorpse stad houdt zou ik dus voor zwolle gaan als ik jou was). zwolle is een leuke stad, maar als ik kijk naar mogelijkheden, heeft den haag die wat meer! Plus je zit lekker dichtbij het strand :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Den haag natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon in de buurt van zwolle en voor een jaar is zwolle wel gezellig. Maar na meerdere jaren ben je er wel op uitgekeken. Er word namelijk niet veel georganiseerd voor studenten. Daarom zeg ik DEN HAAG
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Den Haag is een mooie stad, maar Zwolle ook. In zwolle heb je niet direct last van de randstedelijke drukte, maar in Den Haag kun je weer veel meer, en zijn er grote steden in de buurt (AMS, RDM, UT). Ik denk dat de kwaliteit van de opleiding belangrijker zal zijn dan de keuze van de stad. Baseer dáár je keuze op...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je van wat meer vertier houdt zou ik voor Den Haag gaan. De zee is dan ook lekker dichtbij. Zwolle is wel mooi maar nogal saai.
13 jaar geleden
Tja, dat is een beetje kiezen of je door een bus of door de tram overreden wil worden.
HBO verpleegkunde? Dan zou ik Zwolle aanraden. Dat past beter bij het profiel van de opleiding en het type studenten.