welke vakken heb ik nodig om economie te gaan studeren?

ik wil graag economie gaan studeren maar welke vakken heb je daarvoor nodig? ik wil het liefst geen geschiedenis hebben.

Toegevoegd na 7 minuten:
ik doe nu vwo

Weet jij het antwoord?

/2500

Vwo-diploma met wiskunde A, wiskunde B en Engels. Of (andere weg): economische opleiding op HBO-niveau om daarmee toegang tot de universiteit te krijgen. Toegevoegd na 4 minuten: Zoals Carrieretijger het omschrijft: vwo-diploma met profiel Economie & Maatschappij, Natuur & Techniek of Natuur & Gezondheid, Cultuur en Maatschappij met wiskunde A of B. Dat schijnt allemaal te kunnen, maar dan zou ik het profiel economie & maatschappij kiezen. Daarin vallen: Wiskunde A of Wiskunde B Economie Geschiedenis

Standaard kan je bij elk profiel, behalve c&m, economie kiezen. Bij e&m heb je geschiedenis erbij, bij n&t en n&g heb je dat niet en is economie het keuzevak. Informeer hierover bij je decaan, want dit kan per school verschillen. Je hebt echter geen economie in je vakkenpakket nodig om economie te mogen studeren, met elk profiel wordt je toegelaten tot de opleiding economie mits je minstens wiskunde A hebt gehad. Het is natuurlijk wel aan te raden dat je economie hebt gehad.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100