Ik wil wiskunde lerares worden, is daar een mbo opleiding voor?

hallo, ik wil heel graag een opleiding doen tot wiskunde lerares en ik doe nu vmbo.. ik kan hierna dus naar de havo gaan maar dat kan alleen als ik na me examen een 7 gemiddeld sta. als ik dit niet haal, zijn er dan nog opleidingen voor wiskunde in het mbo?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iedereen kan een hbo opleiding halen. Je moet alleen de juiste manier van leren vinden. En natuurlijk gemotiveerd zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
iedereen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iedereen is inderdaad een beetje onzin ja. xkoosx, wat sta je nu voor wiskunde? Met welke vakken haal je de 7 omlaag?

Het beste antwoord

Op deze site http://www.nationaleberoepengids.nl/Leraar_Wiskunde vind je naast andere interessante informatie over het beroep ook informatie over de opleidingen:

"Opleidingen tot leraar Wiskunde

De meeste Docenten Wiskunde hebben een 1e of 2e graads opleiding HBO Wiskunde gevolgd (tegenwoordig Bachelor/Master of Education in Mathematics). Ook is het mogelijk een WO Onderwijsmaster Wiskunde te volgen aan de Universiteit (gelijk aan een 1e graads opleiding). Wanneer er een gebrek heerst aan voldoende instromend personeel dan kan een directie overwegen iemand op basis van ervaring aan te nemen. De kandidaat moet dan wel aantoonbare vakkennis en/of onderwijskwaliteiten bezitten.

Met een 1e graads bevoegdheid mag je aan alle klassen lesgeven en verdien je meer dan wanneer je een 2e graads bevoegdheid hebt. Een 2e graads docent mag alleen aan de jaargangen 1 t/m 3 lesgeven met uitzondering van VMBO waarbij men wel alle jaren mag onderwijzen."

Je zou in theorie dus kunnen worden aangenomen op basis van ervaring, aantoonbare vakkennis en/of onderwijskwaliteiten, maar een opleiding volgen kan in principe alleen op HBO- of WO-niveau.
Antoni
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, om wiskunde leraar moet je minimaal een HBO diploma halen, je zal dus minimaal een MBO 4 opleiding gehaald moeten hebben, om hieraan te mogen beginnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, wiskundelerares is net als alle andere leraren-opleidingen HBO.
10 jaar geleden
Nee, hier voor moet je doorstuderen naar het HBO. Maar je kunt met MBO niveau 4 wel Onderwijsassistent(e) worden! Waarbij je de wiskunde docent(e) kunt helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Doe maar beter niet, er zijn echt veel te weinig banen voor onderwijsassistenten. De meeste mensen die ik ken die de opleiding voor onderwijsassistent gedaan hebben, gaan daarna naar het HBO om toch een bevoegdheid te halen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, ik heb 1 jaar de opleiding onderwijsassistente gedaan en ik vond het echt doodsaai ik heb stage mogen lopen op een basischool in groep 1 en ik had amper iets te doen, ook is het zo dat er HAAST geen banen te vinden zijn.