Kun je je cijfers van examens houden als je stopt met een mbo opleiding?

Op dit moment doe ik een deeltijd mbo niveau 4 opleiding.
Ik heb vrijwel alles afgerond aan examens en hier ook cijfers voor ontvangen. Het enige dat ik nog moet doen om 'af te studeren' is een stage lopen. Door gezondheidsredenen is dit niet mogelijk.
Stel, ik stop met de opleiding, mag ik dan mijn cijfers voor de vakken als bewijs laten dienen voor het geval ik de opleiding later nogmaals doe of als ik bijvoorbeeld naar het hbo ga (dmv een toelatingstest),
of zullen de cijfers compleet vervallen en zal ik alle examens nogmaals moeten doen?

Ik wil niet bij mijn school informeren.

Als het kan graag een wettekst dat aangeeft dat dit mogelijk is, mocht het dus mogelijk zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
Kun je niet iets speciaals regelen met school?
Wel zonde als je alleen hierdoor je diploma niet kan halen, je bent al bijna klaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat hoop ik wel, ik wil uiteraard het een en ander weten voor ik ze ervan op de hoogte stel ;)
Ritsuka
10 jaar geleden
Als je echt geen stage kunt doen, kun je misschien in plaats daarvan andere opdrachten doen op school. Ik heb zelf alleen gehad dat ik na 1 jaar met een opleiding stopte. Toen kreeg ik een bewijs dat ik dat eerste jaar gevolgd had, met de eindcijferlijst van dat jaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke dat zou natuurlijk wel fijn zijn, ik mis namelijk alleen stage nog. Meerendeel van de vakken al afgesloten en al 2 jaar bezig.
Bedankt in ieder geval :)

Antwoorden (1)

Ik heb deze situatie zelfmgehad en alleen deelcertificaten blijven geldig. losse toetsen helaas niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En wanneer is het een deelcertificaat en wanneer een losse toets?