Ik heb de erkeerde studiekeuze gemaakt. Hoe kan ik dit het beste aan mijn ouders uitleggen. Zie uitleg...

Het is een studie waar mijn hele omgeving altijd al wist dat ik dit wou doen. Het was ook altijd mijn droom... Maar ik merk nu gewoon datdit het niet meer is. Mijn ouders zijn erg trots op mij wat het dus super lastig maakt... Ik wil straks denk ik met mn pa praten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ken de situatie. Mijn ouders waren ook heel trots op mij toen ik begon met de lerarenopleiding wiskunde. Een nieuwe docent in de familie. Maar ik merkte na 1,5 jaar dat de lerarenkant niet voor mij weggelegd was. Ik moest toen vertellen aan mijn ouders dat ik wou stoppen. Ik was vooral bang voor de reactie van mijn vader, hoe zou hij reageren. Ik heb het ook eerst aan mijn moeder vertelt en later aan mijn vader, terwijl mijn moeder erbij was. Mijn vader was teleurgesteld, maar trots dat ik een beslissing heb genomen over mijn toekomst. Het beste wat ik je mee kan geven is: vertel je vader wat het probleem is, dus vertel dat je droom verandert is. Dat je iets anders wilt doen. Dat de opleiding niet langer mee bij je past. Dat je wilt stoppen. Het is zeer moeilijk om zo'n gesprek te beginnen, maar hij is je vader. Hij zal het begrijpen. Maak het duidelijk aan hem dat de weg die je nu volgt niet de weg naar gelukkigheid is. Ouders willen je altijd blij en gelukkig zijn. Succes, en hopelijk vind je een andere goede opleiding.. Laatste mededeling: Je kunt altijd aangeven dat er genoeg studenten in Nederland zijn die stoppen op elk willekeurig moment, dat het normaal is dat je keuzes veranderen na mate je ouder wordt. Ik ben 1 van die talloze studenten die stoppen om een bepaalde reden.

hee jeroen lastig parket maar ken het gevoel.wees gewoon eerlijk en hou het rustig en probeer een goed verhaal af te steken met een gegronde reden waarom het voor jou niet werkt. heel veel suc6 met je ouders

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100