Ik wil graag rechten studeren, maar heb geen VMBO of vooropleiding. Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
ronron1212
10 jaar geleden
Eerst je vooropleiding doe.
ronron1212
10 jaar geleden
vbmo is overigens niet genoeg als voor opleiding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, ik moet MBO als vooropleiding hebben, maar dit heb ik ook niet.
ronron1212
10 jaar geleden
Minimaal HBO
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer het eens bij de Open Universiteit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed bedoeld, maar als men zelfs geen vmbo heeft is de OU geen haalbare zaak, maar de teleurstelling van je leven.

Antwoorden (4)

Je kunt meestal een toelatings examen doen. ik heb deze voor het HBO gedaan universitair zijn er wsl ook mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie dat je bij de HBO opleiding Rechten bij Fontys een toelatingstoets kunt doen. Dit is echter alleen mogelijk als je 21 jaar of ouder bent. Een universitaire studie zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn zonder vooropleiding. Wel kun je die doen nadat je de HBO opleiding hebt behaald.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zal minstens een havo of mbo4 diploma moeten halen. Als je geluk hebt kun je ergens instromen bij een mbo3, maar wat je waarschijnlijk beter kunt doen is een middelbare opleiding aan een vavo. Wat heb je precies wel?
Wat je zou kunnen doen is eerst een vmbo diploma halen op vavo en daarna een mbo4 opleiding doen, of eerst je vmbo en daarna je havo halen. Informeer eens bij een ROC bij je in de buurt wat de opties zijn (vavo's bevinden zich ook vaak op een ROC)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Een toelatingsexamen doen voor de doelopleiding (Rechten) is een kortere weg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt inderdaad, maar de kans is groot dat je een gebrek aan basiskennis hebt, waardoor je de test niet doorkomt. Zelfs als je hem wel haalt, is de kans maar erg klein dat je daadwerkelijk aangenomen wordt. Je kan het natuurlijk altijd proberen, maar houd er rekening mee dat de kans nu eenmaal erg klein is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Overigens, als je écht hard werkt en het graag wil kun je je vmbo én havo binnen twee jaar halen, dus an sich valt dat mee. Maar dan moet je er wel heel hard aan trekken, maar het is een optie.
Bij de Open Universiteit kun je een studie rechten volgen. Daar heb je geen vooropleiding voor nodig. Het kan zijn dat je daar wel 18 of 21 jaar voor moet zijn.