mag een school een toetsweek na de vakantie houden?

Ik zit nu op een middelbare school in havo 5, na de kerstvakantie hadden we gelijk een toetsweek. We moesten dus in de vakantie leren. Mag een school dat doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8K
ronron1212
10 jaar geleden
Waarom zou dat niet mogen?
Ritsuka
10 jaar geleden
Zo waren mijn toetswekenook vaak
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ah school, toen het leven nog rustig en ontspannen was.
Wacht maar af.. Als je dadelijk werkt. Was dit een peulenschil. Dan je kapot werken voor de vakantie om na je vakantie op volle vaart weer te beginnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vriend ik heb me de hele vakantie lijp gewerkt van 7-17:00 dus kweet precies wat je bedoeld
ronron1212
10 jaar geleden
Ach daarom heb je ook zoveel vakantie.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ik heb precies hetzelfde. ik heb normale toetsen in de normale weken en toch een toets week altijd na mijn vakanties. ik hiervan heel boos omdat ik geen tijd meer heb voor mijzelf. als ze dit doen moeten ze minsten een tijdvlak hebben waar de leerlingen kunnen rusten. en een tweede ding wat nou als een scholier weg gaat naar een ander land dit is een onlogische idee. ik ben niet bang om lang te hoeven leren maar dit gaat te ver.

Het beste antwoord

Ja, dat mag. Dat doen scholen bewust, zodat je voldoende tijd en energie hebt om je voor te bereiden op de week. Als dat na een gewone week gebeurd, dan is het veel moeilijker, omdat je dan ook je gewone huiswerk hebt moeten maken en leren. Maar ook het sporten en de andere clubs en verenigingen gaat dan door, in de vakantie kun je plannen, wanneer je wat doet. Doen ze het in een gewone week, dan komen de leerlingen met klachten, dat ze in de week ervoor teveel huiswerk op kregen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het nadeel van een toetsweek is natuurlijk dat je de hele vakantie moet leren en dus geen fijne vakantie hebt, en niet goed kan uitrusten van school.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
uitrusten doen scholieren toch het hele jaar
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat je hier zegt is best wel onzin. We mogen bij ons op school niet eens toetsen etc, hebben in de week voor een tentamenweek, en iedereen geeft ook aan dat ze de vorige toetsweek waar we eerst nog een week les voor hadden vee l fijner vonden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En het verdraaid natuurlijk het idee van vakantie, aangezien je gewoon nog steeds de hele vakantie met school bezig bent
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt je tijd dat je aan je toetsen besteedt zelf indelen, dus je hebt tijd om leuke dingen te doen. Toetsen zijn herhalingen van onderdelen die je al geleerd hebt, je hebt daar, als het goed is dus al eerder tijd ingestoken. Leer 's ochtends een half uurtje, 's middags weer en 's avonds nog een half uur, dan heb je anderhalf uur geleerd op een dag van minimaal 13 uur (9 uur opstaan, 22 uur naar bed), dan heb je toch tijd genoeg voor andere, leukere dingen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn eerste toetsweek dit jaar viel ook in de eerste week na herfstvakantie. Uit die ervaring kan ik zeggen dat het moeilijk is discipline op te brengen om jezelf tot leren te zetten. Ik weet niet zeker of de meisjes in mijn klas daar ook zo'n moeite mee hadden, of dat het meer een jongensprobleem was, want ik hoorde dat anderen het ook moeilijk vonden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie 10e, ik begrijp je punt. Maar dat maakt het antwoord niet anders.