Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik recht op studiefinanciering als ik een opleiding ga volgen bij het NTI met mijn wajonguitkering?

Ik ben 20 jaar en heb een wajonguitkering, nu wil ik een opleiding gaan volgen bij het NTI (niveau 2). Krijg ik dan ook (nog) studiefinanciering?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Heb ik recht op studiefinanciering als ik een MBO-opleiding volg bij het NTI?
Helaas is het niet mogelijk studiefinanciering aan te vragen als je een opleiding volgt bij het NTI. Daar staat wel tegenover dat je bij het NTI zeer voordelig studeert. Eveneens is het in veel gevallen mogelijk de kosten voor een opleiding af te trekken van de belasting.

In sommige gevallen kun je met het UWV ook wat regelen als je een Wajong uitkering hebt, zodat zij de betaling van je opleiding op zich nemen. Ga daar eens praten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plus.
kleine toevoeging: Bij UWV werkt het tegenwoordig vaak (dus niet altijd!) zo, dat je baangarantie moet hebben als ze een opleiding voor je financieren / gedeeltelijk betalen.
Dit houdt in dat een bedrijf UWV de garantie moet geven dat je daar aan de slag kan na het behalen van je diploma.
Maar laat je hierdoor niet ontmoedigen en probeer het gewoon! Het is mij 6 jaar geleden ook gelukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je waardevolle aanvulling. Ik liep daar inderdaad ook tegenaan bij het UWV, dacht dat het met een Wajong misschien makkelijker zou zijn, zeker als de aanvrager nog jong is. Jammer dat er op zoveel gekort wordt.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing