Ze hebben een periode van 2 weken de tijd. Als hij of zij te laat is kun je hier over klagen. Ze zijn volgensmij nog wel geldig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De regels hierover mag een school zelf bepalen.
Leraren hebben 10 werkdagen om een proefwerk na te kijken, dat kan variëren per school. Als de leraar de toets later inleverd, is de toets in principe niet ongeldig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cijfers zijn gewoon geldig, ook als ze te laat worden ingeleverd door de docent. De tijd die er staat om een werk na te kijken is een richtlijn, geen 'wet'.

De enige uitzondering daarop die ik me zou kunnen voorstellen, is als het om cijfers voor het examendossier gaat; die MOETEN op tijd worden ingeleverd door de docent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, plus. Er wordt om geklaagd als er onvoldoendes vallen, maar je moet ze eens horen als er 10 ongeldig wordt verklaard, omdat de leraar daar te laat mee kwam.
Ja, deze zijn geldig. De richtlijn is op de meeste scholen 10 werkdagen. Het is dus een richtlijn. Dit staat verder uitgewerkt in het PTA, schoolregelement of leerlingenstatuut. Het kan wel aanleiding zijn om een klacht tegen de docent in te leveren. In de bovenbouw, wat in feite allemaal examenwerk is, geldt dit ook.
Alleen de Centrale Examens moeten op tijd nagekeken zijn, maar zelfs dan zijn de cijfers nog geldig.
De leerling mag er in ieder geval niet de dupe van worden. Denk bijvoorbeeld aan het niet bevorderen naar de volgende klas doordat een toets niet is nagekeken.